Meny E-post till oss Beställningsvillkor Beställning Våra produkter CV Om frITno, kontaktinformation Till startsidan Beställnings och leverans villkor
Pris:

Valuta SEK. Alla priser är inklusive moms (25%).
Vi reserverar oss för moms- eller andra skatteförändringar utanför vår kontroll.

Vi förbehåller oss rätten att göra prisändringar på hemsidan utan föregående avisering.

   
Minsta beställningsvärde:

För närvarande expedieras samtliga beställningar oavsett belopp.

   
Försäljning:

Sker mot hämtning, förskottsfaktura eller mot postförskott.

  • Hämtning: Sker efter överenskommelse, inom max 14 dagar, mot kontant betalning.
  • Förskottsfaktura: Betalning till postgirokonto inom 14 dagar.
  • Postförskott: Betalning sker på posten eller hos Postens partner vid hämtning. En avgift på 40:- tillkommer för postförskottsavgiften.
    Paketet/brevet har en liggtid på 30 dagar hos utlämningsstället.

Kontrollera beställningen och beloppet när du får orderbekräftelsen.
Orderbekräftelsen kommer via e-post inom 1-3 dagar. Denna ska sedan bekräftas av dig inom 5 dagar för att säkerställa beställningen.
Orderbekräftelsen innehåller även information om den totala fraktkostnaden för din beställning.

Barn under 18 år får ej beställa utan målsmans godkännande.

Falska beställningar polisanmäles.

   
Fraktkostnad:

De angiva fraktkostnaderna gäller för beställningar som skickas inom Sverige.
Vid leverans till övriga länder: kontakta oss för prisuppgift före lagd beställning.

Se respektive produktinformation för prisuppgift.
Vill du veta total fraktkostnad på flera olika produkter som kan sampackas får du gärna höra av dig till oss före beställning.
Vid postförskott tillkommer 40:- per ordertillfälle.

Vi skickar samtliga försändelser som vanliga brev eller postpaket.
Vill du ha din försändelse med Postens hempaket måste du kontakta oss för prisuppgift före lagd beställning. Hempaket levereras till mottagarens dörr måndag till fredag mellan 17.00 - 21.00.

Med "Kollinummer" kan du söka efter din försändelse på Postens webbsida.

Outlösta postförskottsförsändelser som går i retur debiteras med en avgift på 200 kronor för frakt- och administrativa kostnader oavsett orderbelopp.

   
Expedieringsavgift

Tillkommer ej.

   
Leverans:

Leverans sker inom 3-6 dagar efter bekräftad order.
Vid förskottsfaktura sker leverans inom denna tid efter det att inbetalningen mottagits.

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.
Kan en produkt inte levereras meddelar vi dig så snart som möjligt.

Vid skadat emballage eller annan transportskada ska du snarast anmäla skadan till utlämningsstället.

   
Outlöst försändelse:

Outlösta postförskottsförsändelser som går i retur debiteras med en avgift på 200 kronor för frakt- och administrativa kostnader.

   
Ångerrätt:

I enlighet med distansavtalslagen har du som konsument ångerrätt inom 14 dagar efter det att varan har kommit fram till dig. Hos oss har du 20 dagars ångerrätt.
Vill du utnyttja din ångerrätt måste du först ta kontakt med frITno per telefon 070-417 41 84 eller via e-post info@fritno.se. Du får då ett returnummer av oss.

Givetvis får varan inte vara använd. Varan med eventuell originalförpackning (gäller ej ytteremballaget som varan skickades i) ska återsändas i samma skick som när du fick den. Varan skickas till frITno tillsammans med uppgift på returnummer och kontonummer (inklusive clearingnummer) för återbetalning. Utan retur- och kontonummer kan det uppstå problem med att identifiera varan, avsändaren och att återbetala köpesumman.

Återbetalning sker när vi fått tillbaka varan och kontrollerat att den inte är skadad.
Köparen ska ordna med och betala kostnaderna för returfrakten, vilken sker på köparens risk. Avdrag görs för eventuell fraktskada på returnerad vara. Skulle returfrakten inte vara betald görs även avdrag för den innan återbetalning sker.
Återsändning får ej ske mot postförskott.

   
Reklamation:

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar efter erhållen leverans.
Kontakta frITno per telefon 070-417 41 84 eller via e-post info@fritno.se så får du ett returnummer av oss.
Skicka inte tillbaka produkten innan du kontaktat oss, på så sätt undviks eventuella missförstånd.
Varan skickas till frITno tillsammans med uppgift på returnummer, kontonummer (inklusive clearingnummer) för återbetalning och felbeskrivning.

Om en vara är felaktig eller felexpedierad betalar vi för frakten. Köparen ska ordna med returfrakten, vilken sker på köparens risk. Avdrag görs för eventuell fraktskada på returnerad vara. Skulle returfrakten inte vara betald görs även avdrag för den innan återbetalning sker.
Återsändning får ej ske mot postförskott.

Vid skadat emballage eller annan transportskada ska du snarast anmäla skadan till utlämningsstället.

   
Personuppgifter: Dina uppgifter; namn, adress,e-postadress etc. stannar inom företaget och kommer inte att säljas vidare.
   
Övrigt: Du är välkommen att kontakta oss om något verkar oklart - info@fritno.se
     

Uppdaterad: 03-07-25

   
Kontaktinformation